PAGINA 10. PRIMUL NOSTRU AN ÎN GUERRILLA CAMP

 

25.06.2018, Guerrilla de Dimineață, Adrian Popescu

– Buuun, și acum a venit momentul să anunțăm câștigătorii Guerrilla Camp. Cei 15 care vor intra în programul nostru de accelerare…(țiuit de urechi și Popescu în background care zice niște chestii). Dar înainte de asta, vrem să mulțumim sponsorilor, fără de care acest program…

– Da zi odată câștigătorii ăia, că mor de inimă!

– Aqua Carpatica ne-a….

– Băăă, tu ești nebun!? Anunță naibii câștigătorii ăia! Urlăm din toți bojocii.

Așa a început anul nostru în Guerrilla Camp. (Vezi toate detaliile procesului recrutării noastre în Camp – aici).

La scurt timp a urmat o ședință în Camp cu toți câștigătorii. Notă: Guerrilla Camp este un etaj mai jos de Radio Guerrilla, nu vreun hub prin centru, deci am fost tot anul conectați direct cu radioul, which was pretty cool. Am fost surprinși să vedem că o parte dintre colegii din Camp ne sunt foști clienți de pe vremea când eram angajați. Great minds think alike, donʼt they?

Cum ziceam, prima ședință a fost cu prezentări sfioase și multă energie pozitivă. Simțeai că ești la masă cu România aia faină, de care ești mândru și pe care vrei s-o crești cum poți mai bine. Adrian Popescu ne-a povestit cum s-a născut ideea Guerrilla Camp, Sorin Badea cum se vor desfășura emisiunile și cum sprijină sponsorii programul prin o grămadă de lucruri gratis. Ca să fie clar: absolut tot Guerrilla Camp (sediu all inclusive, promovare, training-uri etc.) este GRATIS. Tu trebuie doar să pui cu**l la treabă.

Primul live a fost cu holy moly, suntem la radio. La Radio Guerrilla adică. Badea era foarte de relaxat, noi tremurăm cu microfoanele în față, iar pe partea cealaltă a undelor ne ascultau câteva sute de mii de urechi. This is gonna be fun…Curios este că odată ce rostești primele cuvinte, începi să “emiți” emoții și să te conectezi cu ascultătorii la un nivel superior. E un sentiment foarte fain, greu de descris, dar care cu siguranță te ajută să-ți deschizi niște chakre.

Au urmat primele training-uri direct de la profesioniști înfipți în realitate: Alinda Bănică ne ajuta la planul de business, Raymon Marin la sales, Afrodita Blasius la marketing, Radu Sorel la coaching, Cristiana Ruseni la legal și mulți alți oameni faini care îți scurtcircuitau ideile nefezabile ca să nu dai în gropi.

Încep să apară în Camp și oamenii de la diverse corporații (directori de vânzări, de marketing etc.) – sunt curioși să vadă ce specimene sunt paici, dar mai ales cum pot să ne sprijine. E un sentiment foarte fain să vezi atât de mulți oamenii care abia așteaptă să-ți ofere ajutor. De exemplu, IAA School ne-a oferit cursuri gratuite (de la Social Media, până la Business Financials), susținute de oameni care profesează. Cu alte cuvinte, preluai informația direct de la sursă, fără niciun fel de BS. #soblessed

Am profitat din plin de orice oportunitate, de la apariții live fulger, până la adunat lead-uri din comment-urile postărilor pe Social Media despre Guerrilla Camp. Am stat practic pe o mina de aur, adică o uriașă infrastructură de promovare și susținere în business, pe care noi nu trebuia decât să o exploatăm. E a treia oara când spun asta, nu? 🙂

Live-urile veneau de fiecare dată cu câte un challenge, pe care de regulă trebuia să-l rezolvi în câteva minute, iar după trebuia să și convingi sutele de mii de urechi că meriți să câștigi. Am scris pe larg despre cum am ieșit învingători la un concurs, folosindu-ne de ponei roz gonflabili cu eșarfăWell, somebody had to it.

Cu altă ocazie a live-ului, am testat o modalitate ceva mai agresivă de promovare și ne-am schimbat discursul cam ca la teleshopping. Guess what, it worked. Le-am spus oamenilor la începutul emisiunii că au un discount special dacă își fac cont la noi în următoarea oră și ne-au inundat mail-urile. Intr-o singura oră am avut înregistrări cât pentru o lună. Fain, ai fi tentat să zici, nu? Este, însă n-am convertit niciun client din toți acești înscriși din simplul motiv că mesajul nu a fost adaptat corect.

Descoperisem lansatorul de rachete Guerrilla, dar nu știam să-l folosim. Am irosit ceva muniție, dar am învățat un lucru foarte prețios – cum să-ți fixezi ținta înainte să tragi.

On a daily basis, viața în Camp e ca la orice birou, cu diferența că toți vor să te ajute. În fiecare zi, și nu glumesc, câte un coleg te recomandă pe undeva sau are vreo idee despre cum să-ți îmbunătățești business-ul. Iar asta e minunat, până îți dai seama că trebuie să te izolezi un pic dacă mai vrei să și muncești. O masă eterogenă de business-uri o să sporească diversitatea, însă o să scadă productivitatea pentru că nu trag toți în aceeași direcție. Încet-încet am observat cu toții chestia asta mai ales la cursuri, unde se simțeau cel mai mult diferențele, și am luat măsuri: toți coach-ii au adaptat discursurile, fie pentru grupe mai mici/ segment, fie prin sesiuni mai scurte 1-2-1.

Guerrilla Camp în 2018 a însemnat pentru noi și o înfrățire strategică pe care altfel nu aveam cum să o facem: ne-am aliat cu Casa de Avocatură Grecu și Asociații cu care am completat setul de servicii și pe partea de legal. Nu se întâmplă foarte des colaborări de genul ăsta, în contexul social actual, de aceea am scris un articol pe tema caprei vecinului.

Bineînțeles, Guerrilla Camp ne-a adus și un capital uriaș de imagine. Vecini de la bloc ne spuneau în lift că ne urmăresc și că ne țin pumnii, prieteni cu care nu vorbisem de mult ne trimiteau mesaje de încurajare, primeam tot mai multe request-uri pe LinkedIN. Basically, dacă ai un business curățel, NU AI CUM SĂ OBȚII O PROMOVARE MAI BUNĂ decât aici. Punct. Dar cum ziceam mai sus, ai mare mare grijă ca resursele astea să nu se întoarcă împotriva ta și să-ți pierzi timpul cu oameni care nu vor fi niciodată relevanți pentru business-ul tău.

Tot în 2018, coach-ii ne-au ajutat să ne stabilim o direcție clară și să triem lucrurile de care n-avem nevoie. Asta a dus la o înțelegere mai bună a target-ului nostu, care a venit la pachet cu schimbări în comunicare și pricing. Într-un startup doar intuiești piața și cum îți vor folosi clienții produsul, însă de cele mai multe ori realitatea te surprinde violent, deci e bine să ai un playground de test, înainte să-ți pierzi timpul și economiile. Iar ca un reality check, inainte să va apucați de un startup, ascultați aceasta emisiune, unde am discutat pe larg cu Cristian Munteanu, Managing Partner Early Game Ventures, despre cum o gogoșerie nu e un startup, cum să scalezi, cum să faci un pitch deck și alte goodies bune la casa antreprenorului la început de drum.

Pe lângă cele de mai sus, au fost foarte multe lucruri ”silențioase” care ne-au schimbat în bine și a căror impact îl simțim și acum. Meeting-uri cu clienți noi, idei, emoții, oportunități, toate se adună în devenirea ta ca antreprenor, iar după un an de Guerrilla Camp ne e clar că am devenit niște antreprenori mai buni.

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău