MăTaSă. Jurnal de bord. 3rd entry. Vlaha, Cluj. 28 nov 2019

Astăzi, mai puțin despre business, și mai mult despre public speaking.

Nu am multe prezentări în public la activ (susținute, pentru că urmărite am câteva sute 🙂
dar sunt interesat de subiect.
Despre storytelling, despre cum orice trebuie să fie o poveste.
Despre cum totul e o poveste.
Marketing-ul trebuie să conțină o poveste.
De altfel, orice brand ai avea, te încadrezi in cele 7 arhetipuri de poveste clasică.

Iar acestea sunt (în engleză):

  1. Overcoming the Monster
  2. Rags to Riches
  3. The Quest
  4. Voyage and Return
  5. Comedy
  6. Tragedy
  7. Rebirth
    (sursa si articol pe larg aici)

Despre asta însă, în alt articol. Pentru moment, doar un exemplu din categoria The Quest
O călătorie din punctul A în punctul B. The Lord of the Rings este exemplul clasic. IBM si Lexus aplica acest gen de marketing.
Sloganul Lexus este The Relentless Pursuit of Perfection. Un drum deci, o călatorie către perfecțiune.

Dar altceva vroiam să vă spun astăzi. M-a luat tastatura pe dinainte. 🙂
Constatat-am deci, revenind la discuția inițială, că atunci când ții o prezentare este foarte bine să faci pauze din când în când. Te oprești câteva secunde după ce ai terminat o idee.
Sigur că sunt multe lucruri de care e bine să ții cont când ții o prezentare.
Pauza e una din ele.

La radio insă, pauzele omoară flow-ul. Poate pentru că ascultătorii nu te văd (ca de aia sunt ascultători :).  Așa că, la radio, trebuie să ai debit verbal. Să vorbești continuu. Ne spunea Sorin Badea că soft-ul de emisie de la Guerrilla (și nu doar cei de la ei) bagă muzică dacă detectează o pauză (radio silence) de 3 secunde.
Și pățești ca Johannis la Europa FM, peste care a intrat piesa ”Sam Brown – Stop!”

Dacă vreți să aprofundați subiectul celor 7 arhetipuri de poveste clasică, scrie-ți-mi și vă recomand o carte pe subiectul ăsta.

Altfel, rămâneți aproape! 🙂

 

https://www.facebook.com/ro.matasa

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău