Jurnal Saptamanal VisageCloud 9-15 iulie

Secția ”Recunoaștere facială și computer vision”

Episodul 2

Captain’s log, Stardate 45020.4

Lucrăm la VisageCloud din octombrie 2016, deci de vreo 20-21 de luni. Schimbarea cea mai relevantă prin care am trecut în perioada asta a fost că o dispărut scuzele. Au dispărut scuzele despre cum nu a fost momentul potrivit, despre cum clientul nu înțelegea, despre cum e vina lui X sau a lui Y pentru problema aia tehnică. Uitându-mă în urmă, văd că înainte să pornesc la drumul ăsta mereu găseam un șef care se exprimă neclar, un beneficiar ale cărui cerințe erau prea neclare sau interpretabile, o altă echipă care se mișca prea încet sau vreo altă explicație de ce toate problemele lumii sunt cumva în afara noastră.

 

Dar acum nu mai avem luxul de a da vina. Dacă merge, e meritul nostru. Dacă nu merge, e vina noastră. Indiferent care e motivul, indiferent care e explicația, indiferent că ”nu era treaba mea să verific, clientul trebuia să facă asta” – până la urmă contează dacă faci sau nu treaba să meargă. Nu mai există ”aproape am băgat gol” și nu mai există ”arbitrul a ținut mai mult cu ei”. Sigur, ne-am putea pierde timpul făcându-ne filme dinastea în care noi suntem antreprenorii super-eroi și toate problemele pe care nu le putem rezolva sunt din cauza lumii urâte și rele. Dar realitatea e că orice clipă pe care o petreci inventând povești e o clipă pe care n-o petreci făcând deal-ul să meargă.

 

Libertatea de a alege ce e mai important de făcut azi și responsabilitatea de a-ți asuma consecințele apasă, sunt uneori o povară. Alteori, sunt un motiv de mândrie. Eu prefer însă să le văd ca pe o oportunitate de a afla exact din ce alegeri și din ce slăbiciuni și din ce schimbări sunt făcut. E un fel cu totul nou de libertate să vezi că felul în care îți merg planuri depinde cel mai mult și cel mai mult de tine. Te eliberează de a te simți captiv acțiunilor și deciziilor altora. Nu mai există limititări, dar nici garanții – cu excepția celor pe care poți să le aduci la masă.

 

Dar lăsând la o parte filosofia. Mâine am o întâlnire de lucru cu un client important. Mai avem câteva detalii tehnice de rezolvat și am fi putut să facem asta pe mail sau la telefon. Dar din punctul meu de vedere ”client important” egal ”mă duc acolo”. Poate e redundant, poate ar fi trebuit s-o rezolv pe mail, chiar dacă ar fi durat mai mult. Dar sincer, prefer să dau fail din cauză că am încercat prea mult decât că am încercat prea puțin.

 

Cel mai mândru sunt însă că avem colegi noi în echipa de cercetare a VisageCloud. Bogdan, Csobi, Paul, Rareș, Sebastian. Sper să-i cunoașteți mai bine în episoadele următoare. Sunt mândru că avem parte de ajutorul unor oameni dedicați, care vor să învățăm împreună, să scriem soft și să urcăm muntele ăsta cu computer vision.

End of log entry.

 

 

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău