Pagina 5. Ce-am învățat în prima lună de CAMP. Cum să abordezi live-urile și cum să-ți aduci clienți noi

Ne dorim ca experiența noastră din CAMP să ajute sau să inspire alte startup-uri, de aceea o să detaliem fiecare milestone și principalele lecții pe care le-am învățat.

Înainte însă, iată lista scurtă:
1. 4 x apariții live – una în care ne-am prezentat business-ul și încă două concursuri cu colegi din camp
2. 9 x training-uri – business cu Alinda Banică și coaching cu Sorel Radu
3. 1 x mutare sediu social – suportată total de avocatul Guerrilla
4. 1 x party
5. 1 x carte furată
6. O mulțime de prieteni

Să le luăm pe rând:
1. Aparițiile live

La prima invitație am fost amândoi. Rolul live-ului a fost să ne cunoască lumea și să stârnească interesul asupra business-ului nostru. Am văzut și un spike de trafic pe site, ceea ce nu face decât să ne bucure. Sorin Badea, care are resurse nelimitate de energie, ne-a ținut în priză toată ora cu diverse întrebări – de la background-ul nostru profesional, până la povestea startup-ului. A trebuit să propunem și o piesă reprezentativă (noi am Legendary de la Welshly Arms), pe care am livrat-o împreună cu un mesaj motivațional pentru toate startup-urile care trec prin “chinurile facerii” – continuați lupta pentru ca sunteți abia la început.
Concursurile între startup-uri


Fiecare startup avea un număr x de intervenții live. După prima rundă individuală, în care ne-a cunoscut un pic lumea, a urmat runda doi, care s-a desfășurat sub formă de concurs între două startup-uri. Surpriza era că aflai subiectul live și aveai 15 minutea să-l pregătești. În primul live ne-am duelat cu Gentlemen Works, a urmat Re-Cycle și Live Care. Pe primul l-am câștigat, pe următoarele două le-am pierdut.

Ce-am învățat din toate live-urile:
* Pregătește-te – scrie 10-15 posibile întrebări și ce ai răspunde. Da, și ce ai răspunde pentru că live s-ar putea să ai trac și să te blochezi
* Gândește-te ce vrei să obții de la aparițiile live – obiectivele noastre erau traficul (deci cu orice ocazie le spuneam oamenilor numele site-ului) și explicarea clară a produsului (pentru asta foloseam analogii cu produse deja cunoscute – ex. Uber-ul datelor personale)
* Folosește intonația și vorbește alert – la radio trebuie să fii dinamic, orice poticneală se aude 
* Zâmbește – chiar dacă nu te vede nimeni la radio, se simte
* Răspunde primul la concursuri
* Ascultă-te când vorbești – sub presiunea momentului s-ar putea să spui o grămadă de prostii, ai grijă să fii concis și clar

2. 9 x training-uri – business cu Alinda Banică și coaching cu Sorel Radu


Pe langă expunerea media, sediu, calculatoare, apa, cafea și tot ce ai nevoie d.p.d.v. logistic, Guerrilla ne-a oferit și training-uri. Alinda se ocupă de partea de business plans/ financiar, iar Sorel de coaching – unde ești, unde vrei să ajungi și cum să ajungi acolo.
Ce-am învățat:
* Oamenii ăștia sunt foarte conectați la tot ce se întâmplă în piață, use that – le-am cerut să ne pună în contact cu toți cei care au nevoie de servicii de GDPR și au făcut-o
* Stoarce tot know how-ul lor – nu știi ce nu știi, dar o să afli dacă pui multe întrebări
* Vezi dacă poți să le fii de ajutor și oferă-le gratis produsul tău – noi i-am pui lui Sorel în brațe, peste noapte, platforma AlterEgo cu datele participanților la Camp

3. 1 x mutare sediu social – suportată total de Guerrilla
Vă sperie cuvintele: coadă, bon de ordine, dosar cu șină? Ei bine, noi ne-am încăpățânat să ne mutăm singuri sediul social. După plimbări aiurea pe la ONRC, funcționari care dădeau ochii peste cap că nu aveai foile în ordine sau că-ți lipsește formularul Ț, am cedat. Oricât de multă bunăvoință ai avea o să albești prematur, deci lasă-i pe alții cu nervii mai tari să se ocupe de birocrație. Guerrilla ne-a pus la dispoziție serviciul asta și așa am reușit să ne mutăm sediul social fără costuri suplimentare sau Rudotel.
Ce-am învățat:
* Nu-ți pierde vremea cu hărțogăraie într-un sistem pe care-l simți ostil – costul financiar n-o să acopere niciodată uzura mentală

4. 1 x party

A fost un welcoming party prin care să ne cunoaștem mai bine – între noi și cu cei de la Guerrilla. Ne-am simțit super bine, chiar dacă mulți oameni de la radio erau prin vacanțe și n-au putut să ajungă la party.

5. 1 x carte furată

După un meeting cu Guerrilla pentru GDPR, am văzut un vraf de cărți de care nu se atingea nimeni. Și cum vânam de ceva timp cartea lui Iulian Tănase, here it is 🙂
Ce-am învățat din asta:
* Folosește fără rușine toate resursele care ți se pun la dispoziție

6. O mulțime de prieteni
Am fost super uimit de calitatea oamenilor din Guerrilla Camp. Toți vor să ajute în permanență, te recomandă altor business-uri care ar avea nevoie de produsul tau și sunt super deschiși la tot ce înseamnă nou.

Asta din prima lună de Guerrilla Camp.
Stay tuned, there’s more to come!

Află mai multe despre platforma noastră de GDPR, pe care o pot folosi chiar și business-urile de ponei roz gonflabili cu eșarfă, pe AlterEgo Technology.

Vrei să ne cunoaștem mai bine? Ne găsești pe:

👉 Facebook – AlterEgoOvidiuCiprian

👉 Instagram – Ciprian

👉 LinkedIn – CiprianOvidiu

👉 Medium – AlterEgoOvidiu

👉 Spotify – Muzica pe care lucrăm

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău