Jurnal de Coach, Jurnal de Camp!

Ce bucurie mai mare poti sa ai tu, Coach, decat sa vezi ca oamenii cu care lucrezi, chiar se pun pe treaba, ca sunt proactivi, pozitivi, conectati si dinamici de zici ca au foc pe talpi?! …

 

Pai nu poti! Ok, ar fi, de exemplu sa-i vezi pe coperta la Financial Times: A New Roamanian Unicorn, straight from Guerrilla Camp!

Mai avem, mai avem, nu mult, dar mai avem ceva de lucru pana acolo. Rabdare.

Eh….deocamdata am facut noi aici micul nostru Financial Times, unde punem pe coperta pe cine vrea muschii nostri, da?! Eeeeee…. e un saptamanal respectabil, pe care de saptamana viitoare sper sa vi-l putem prezenta intr-un format mai dinamic! Deocamdata avem asa, un foarte minim MVP, care e inca in beta.

Dar nu ne scuzam, ba chiar ne laudam, pentru ca avem cu ce. Si drept dovada, iata mai jos model de harnicie si progres!

Ce vraji a mai facut antreprenorul si al sau start-up in ultima vreme?

Ce, ce?!

Ei bine, iata:

 

MURESCEL / ALEXANDRA POSTOACA

Alexandra a facut verificari mai riguroase in ceea ce priveste obtinerea autorizatiei pentru productia si comercializarea alcoolului (apropo de “Murata”), care implica intre altele si licenta de fabricatie emisa de catre Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, impreuna cu plata taxelor aferente; Acum asteapta si parerea din partea a 2 avocati;

 

Dar Alexandra are si o mare dilema cu care se confrunta: oare are sens sa continue in directia de productie a Muratei sau sa ramana exclusiv pe zona de productie si comercializare produse BIO (mure)? Grea intrebare! Oare o puteti ajuta voi?

 

JS LEAGUE / DIANA MIRON

Diana – a realizat 1on1s cu toti cei 7 membri ai echipei pt a clarifica retrospectiva activitatii in 2019, ce mai este de imbunatatit, rolul fiecaruia si responabilitati clare in echipa, traseul si activitati awesome pe 2020

Dar pentru ca este o echipa foarte creativa care sta foarte bine cu productia de idei la hectar…acum se intreaba cum sa prioritizeze toate aceste idei si pe care dintre ele sa se focuseze in 2020, pentru a gasi acel sweet spot intre impact si revenue ( not starving to death). Nici ei nu se plictisesc 🙂

 

23 EVENTS / ALIN VELICU

Saptamana aceasta Alin s-a miscat bine in piata si a incheiat 3 noi parteneriate cu furnizori pentru magazinul online iar pentru servicii a semnat 6 conturi noi. In total a adunat peste 250 de produse in magazine si peste 450 de furnizori pe zona de servicii. WOW!

Pentru ca se apropie  sarbatorile de iarna Alin a conceput impreuna cu partenerii sai, 7 modele de cosuri de Craciun cu motive traditionale, acestea sunt fabricate 100% in Romania de producatori romani…iar daca nu stiti inca ce veti pune pe masa de craciun, iata aici totul la un click distanta https://23h.ro/categorie/craciun-de-poveste/

Cu aceasta baza de furnizori, acum a venit momentul sa aduca clientii pe site. Incepand de saptamana aceasta Alin lucreaza la brandingul personal si cauta noi variante de promovare. În linie cu eforturile de promovare, miercuri a fost prima data live la radio. La Radio Guerrilla, doar unde?! 🙂

 

ZENPARKING / NICOLAE GEORGESCU

Geo a avut parte de emotii si adrenalina: a  participat la semifinala Startarium! Primul concurs cu premii la care participa.

Nu a castigat bani dar a castigat experienta. Uneori e chiar mai valoroasa dar el zice ca inca digera. Triferment sau un digestiv? Ce sa-i recomandam?

Pana una alta treaba merge inainte, testele de la Promenada merg excelent, creste numarul de utilizatori, si feedbackul este foarte bun: utilizatorii sunt multumiti!

Ce vrei mai mult?!

Solutia tehnica e la un nivel foarte bun, asa ca 3 dintre membri echipei  au mai nou ca focus principal gasirea de clienti.

Asadar: toate panzele sus pentru gasit noi parteneri/parcari pentru extinderea ofertei!

Chiar asa, nu stiti pe cineva, care stie pe cineva, care stie niste parcari disponibile?….

 

NOVEL MUSHROOMS / MARIUS NEGREANU

Andrei a dat drumul la actele pentru firma, a lansat site-ul (chiar daca mai trebuie lucrat la el), s-a miscat in zona de networking si si-a facut diverse contacte in domeniul alimentar si cel medical (posibili colaboratori si clienti). Dar cel mai important lucru: a pornit motoarele! Adica a inceput cultivarea de ciuperci cordyceps pt testare. Avem si dovezi, imagini secrete surprinse in laborator.

 

 

In acelasi timp Andrei incearca sa se familiarizeze cu legislatia alimentara, legislatia legata de eticheta, iar pentru asta a contactat mai multe institutii de stat.

Acum e acum! Sa-i tinem pumnii!…

 

SWANBOY MUSIC / MATEI PUSCARU

 

Nici Matei nu a stat degeaba: a obtinut doua parteneriate noi in vederea obtinerii de merchandise la un pret mai avantajos, siiii….siiiii….a mai recrutat un artist nou. Lista creste!

Impreuna cu echipa sa, au reusit sa dea o forma finala  evenimentului de lansare de pe 24 noiembrie (It’s Party time!!!Yuup-yuup!!! Poate ne cheama si pe noi…wink 😉 ). Acesta va fi “release party”-ul oficial si apoi…stiti cum se zice, first we take Manhattan, than we take Berlin! 🙂

 

Pana atunci insa mai au de rezolvat si mici probleme: inca nu au ajuns la un consens legat de structura finala a actionariatului si toate responsabilitatile/beneficiile fiecaruia, pentru ca pana acum s-au ocupat cu munca! Abia acum au ajuns si la punctul 8 de la Timisoara. Normal, au inceput si ei cu punctul 1. Pai pana la 8…haha, sa fii ‘mneata sanatos! Mananci un codru de paine!

Dar am fost informati ca desi nu au discutat subiectul, nu au existat conflicte 🙂 Cum am mai zis, rabdare sa fie, ce, motiv de cearta nu gasim noi in Romania?!, Hai domne, fugi d’aici! 😉

 

 

CASSEROLL.US / ALEXA PARMANAND /

 

Alexa a fost extrem de ocupata. In principal timpul ei a fost alocat analizei. A analizat competitia, profilul consumatorului …si multe altele. Nu pot sa va spun chiar tot!

A lucrat insa si la produs si a obtinut o oferta de pret pentru saculetii de pastrare de care avea nevoie.

Ce nu a reusit inca sa afle Alexa este insa important: cati oameni din Romania isi transporta/pastreaza alimentele intr-o caserola (cutie alimentara)? Cine stie sa ridice mana!

 

 

 

 

DELTA DOMES / SANDA SPINU /

 

La Sanda totul este lin. Ca in Delta. Vremea tine cu ea, fish are jumping etc. Iar ea darama obstacol dupa obstacol. Deocamdata tocmai a rezolvat discuția cu proiectantul și a obtinut un răspuns de la proprietarii unui glamping. Pentru ca informatia inseamna putere!

Ar avea nevoie de si mai multa putere ca sa treaca de….de ghișee – când vine vorba de documente și avize, informațiile vin doar pe bucăți. Mereu mai trebuie o hârtie, deși ai adus tot ce ți s-a cerut anterior. Ce sa-i facem Sanda? Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Dar altfel nu mai aveam Delta! Deci ar fi si parti bune, zic. Spor in lupta cu ghiseele, de gheise promit sa ma ocup eu.

 

INMINTEACOPIILOR.RO / MIHAI ILIE  /

 

Curiosi sa aflam daca Mihai a reusit sa dea in mintea copiilor, am aflat ca de fapt el ce facea?

A intrat in contact cu 2 surse de continut matematic: o editura si un profesor de matematica, autor de manuale si culegeri de matematica de gimnaziu. Ambii doresc sa colaboreze cu el. Ca sa vezi dracie. Si acum ce te faci, Mihai?!

A obtinut cu greu un contact de la o a treia posibila sursa de continut matematic, o alta editura, despre care a fost asigurat ca doreste cu certitudine (spre foarte sigur), sa intre in mediul online, sub o forma sau alta. Pai hai nene, te hotarasti o data? Ori o forma, ori alta?! Pe bune! Din cauza acestor indecizii tehnice, nici nu a mai dorit sa intre in contact cu aceasta posibila sursa. Dar se mai gandeste. Ceea ce este foarte bine. Ganditul face bine la om.

 

La ce altceva se mai gandeste Mihai (apropo, la multi ani pentru Sfantul Mihail):

o mare editura a intrat deja pe piata cu un produs online de matematica pentru gimnaziu. Nu e chiar ceea ce vrea el sa faca, insa acum se cheama ca are competitie. Ceea ce e foarte bine pentru ca acum va trebui sa se miste si mai repede.

In plus, dupa o analiza aprofundata, dar nestiintifica, a clientului caruia doreste sa se adreseze, a ajuns la concluzia ca va trebui sa ”vireze” rapid intr-o alta directie. Aici va lasam in suspans, ca sa-i dam lui Mihai ocazia sa-si surprinda competitia exact cand va fi mai neatenta. Nu misca nimeni! Sssssss….

 

PULP SNACKS / ALEXANDRU CRISTINOI /

 

Alexandru a fost ocupat, ca orice gospodar care se respecta, cu culesul roadelor. Care de pe camp, care din copaci, ca deh, asa e toamna.
Cu toate astea si-a facut timp sa clarifice strategia de pozitionare a produselor in planul de marketing.
Urmatorul obiectiv: selectarea furnizorilor pentru ingrediente. Gata, il lasam in pace, ca are treaba. Dar mai lasa-ne mai Alexandru si noua cate ceva, nu le culege tu chiar pe toate! Offf…

 

 

DEMN / VALI SERBAN /

 

Ce cocktail-uri a mai făcut Serban?

Scuze, ce progrese am vrut sa zic. O groaza de lucruri a facut! Eu sunt uimit!

 

A facut logo-ul Demn.ro, pagina de Facebook +460 like-uri, a atras langa el oameni cu expertiză în: G.D.P.R., marketing social media, conținut și design grafic. A facut site-ul web în varianta “în construcție” cu opțiunea de subscribe. Profilul de barman prinde contur și a adăugat secțiunea de abilități specifice care pot fi evaluate. Planul de acțiune pe perioada noiembrie – aprilie (data lansării produsului). A contactat experți de bar care au răspuns pozitiv și se vor implica prin consultanță în ceea ce privește dezvoltarea profilului, ghidurilor și altor elemente relevante platformei. A avut prima prezență la Radio Guerrilla. A contactat 2 dintre antreprenorii din Guerrilla Camp de anul trecut (punctpei si hireup) pentru sfaturi. Evident ca a primit super sprijin și deschidere din partea lor. Pentru ca aici egal love! A facut primi pași spre înființarea firmei. A stabilitit procentele acționariatului cu asociatul sau.

Doamne, dar am obosit eu scriind!  Baiatul asta cand mai doarme?!?!…(Sa ne zici si noua ce iei).

Si stati asa ca nu s-a terminat! Acum vrea stabileasca unde va avea sediul firmei și cât o sa coste.

Si in sfarsit, pentru ca timpul nu a mai avut rabdare, nici CAEN-ul nu a avut un cod care să exprime clar exact ce vor ei sa faca! Daca poti sa crezi asa ceva!

Treceti si voi mai multe, ca doar nu o sa te impiedici acum tocmai de codul CAEN, mai Vali Serban! Putina demnitate, te rog! Stii ce zic?!

 

MATASA / ADI GARLEANU /

Cu greu l-am adunat pe Adi de pe drumul matasii, dar si asa ne-a certat ca sa nu mai amestecam conceptele, ca nu e despre matase ci despre Magazine Traditionale Satesti, si sa nu mai creem si noi confuzie ca si-asa e destula!

Bine domne, daca zici tu! Da stai asa, nu te ambala, ia-ne usor! (ma rog, in realitate nu ne-a certat, dar nici nu prea zambeste!)

Fiind foarte serios, stiti cum sunt astia seriosi, se relaxeza prin munca.

Asa si Adi.  A adus pagina de FB de la 0 la 370 de like-uri, a adunat 33 subscribers la newsletter si a discutat cu un programator care l-a luminat cu o lanterna de programator si o sa i-o mai imprumute din cand in cand cand o sa mai fie in ceata. Urmeaza o etapa delicata, si anume sa faca mock-up-ul aplicatiei.
Dar cea mai mare intrebare a lui Adi este legata de modelul de business: unde sunt banii? Cine o sa plateasca toate astea? Eeehei, mai Adi, iti spun un secret: toata lumea ar vrea raspunsul la aceste intrebari. Doar ca nu e cum zice Bitman, banii nu vorbesc. Asa ca trebuie sa cautam in continuare.

 

KIBILITE / ANDREI ABABEI /

Si Andrei a facut saptamana asta primul pas in studioul de radio. Si apoi pasii urmatori:

– inregistrarea firmei

– cumparat domeniu, gazduire, email (kibilite.ro si kibilite.comoffice@kibilite.ro)

– prima varianta a landing page-ului

Dar i-au mai ramas de rezolvat in continuare:

– actualizarea strategiei de business si a produsului, gasirea de noi avantaje/solutii/workaround-uri pentru clienti/parteneri

– actualizare act constitutiv al firmei cu responsabilitatile asociatilor, modele de finantare, etc

– discutii/completare business plan. Spor la treaba!

MOMSSI.APP / IONUT TURLEA /

La Ionut lucrurile ar fi foarte simple. Daca n-ar fi complicate.

A reusit sa creeze un prototip interactiv al aplicatiei cu care urmeaza sa faca interviuri.

Dar pe de alta parte inca mai cauta raspuns la intrebari esentiale: care e UVP-ul (unique value proposition) si care este business model-ul cel mai potrivit.

 

KANE / CRISTIAN STANESCU /

Si cu voia dumneavoastra, ultimul pe lista, cetateanul Kane. De fapt il cheama Cristian. Am vorbit si cu el dar in timpul asta el vorbea  cu un studiou de avocatura specializat in GDPR si contracte comerciale pentru a vedea care ar putea fi punctele critice in tratarea datelor personale pe platforma, cum sa le securizeze in mod corect, si aspecte legate de acorduri comerciale cu alte companii care vor utiliza serviciile oferite de Kane.

Cica i s-ar fi promis ca urmeaza sa-i trimita un deviz pentru redactarea contractelor. In asteptarea devizului a completat flow-ul de MVP pentru aplicatia mobile. Adica ce ni s-ar fi parut noua cel mai dificil, el a facut intre doua pahare cu apa. Bun asa, de perspectiva. E de urmarit, va zic!

Mai ales ca obsesia lui este sa gaseasca o metoda prin care sa garanteze imposibilitatea de a crea accounturi duble/fake pe platforma. Asta reprezentand o plus valoare fata de alte retele sociale si un atu pentru advertiser. Nu, nu, va zic, vede altfel decat noi ceilalti. Io unul ii pastrez un loc in agenda pentru mai incolo….voi…treaba voastra!

 

Si v-am spus povestea asa, si-am incalecat pe-o sa!

 

Al dumneavoastra,

Sorel Radu, The Coach

 

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău