GHIDUL ANTREPRENORULUI DE START-UP IN ZECE PASI SIMPLI

Business is very simple!
The only thing you need to focus on, is success!

Asta e un mare adevar, care pare ironic, pentru că pare simplist.
Dar în realitate este ironic doar pentru ca nimeni nu-l ia suficient în serios!

Poate pentru ca e prea simplu. 🙂
Atunci să-l complicam puțin și să-l spargem în :10 pași către succes!

You want success? This is the Formula:
1.First find the problem. A real one.
Inutil să ai soluții generale la probleme pe care nu le are nimeni!
Poate fi poetic dar în niciun caz n-are nicio legătură cu business -ul.

2.Customers first!
Înțelege exact cine are problema pe care te-ai hotărât să o rezolvi și încearcă să-i înțelegi mai bine decât se înțeleg ei înșiși. Tot universul afacerii tale se învârte în jurul lor pentru că ei sunt cei care vor folosi… sau nu vor folosi soluția ta.

3.Dream big, act small.
E bine să ai vise ambițioase încă de la început, să ai obiective mari, să te gândești global. Dar e bine să nu vrei să ai totul dintr-o dată și să nu speri la perfecțiune din start.
Tactica unui startup este să dezvolți din aproape în aproape, văzând și făcând, adaptându-ți pașii la fiecare lucru nou pe care-l înțelegi despre consumatorul tău.

4.Think business, not product.
Soluția pe care ai imaginat-o rămâne doar o idee până când nu reușești să o transformi în business. Ăsta e adevăratul motiv pentru care pe lume sunt infinit mai multe idei decât Business-uri functionale. QED.

5.Action is better than intention.
Oricat de bine intenționat ai fi, adevărata inovație se construiește facand (mai mult decât doar gândind). Gânditul e obligatoriu dar doar daca e însoțit permanent de acțiune.

6. Facts over opinions.
A te baza doar pe ceea ce crezi, e un pariu riscant, care de cele mai multe ori se dovedește pierzător.
Fiecare opinie trebuie validată de piață, trebuie verificată cu realitatea. Dacă încă nu ai fapte care să susțină opinia de la care ai plecat, nu te grăbi să iei decizii.

7. Demo or die.
Nu rămâne la stadiul de idee, nu povesti altora ideea ta. Mult mai eficient este să le arăți un demo! În fiecare etapă în care mai înregistrezi un progres, creează un demo. Dacă încă nu ai un demo, mai bine nu ne consuma timpul.

8.#GOOTFB!
(Get out of the F***ing building!)
Business -ul nu se construiește în birou, ci pe stradă, acolo unde se află consumatorul tău sau utilizatorul tău. Până nu testezi soluția ta în piața reală …s-ar putea ca totul sa fie doar o iluzie în capul tău. Știi cum se zice: enjoy yourself 🙂

9. Step by step. Plan do. And again.
Nu vei avea niciodată planul perfect cu care să începi. Este un proces de învățare Și cea mai bună învățare este din experiența pe care o capeți făcând pași mici. Este un ciclu care se repetă în spirală din ce în ce mai aproape de …exact, succes. Nu degeaba e întelept românul: din greșeală, în greșeală, până la soluția finală.

10.Show me the money!
(dacă îți iese asta…așa, pur și simplu, poți să sari peste celelalte 9 puncte fără să-ți bați capul!)
Există viață și dincolo de business! Dar nu există business dincoace de încasări. Nu vinzi tu exiști!
Focusul tău este să monetizezi cat mai rapid chiar dacă încă nu ai ajuns la soluția finală.Monetizează încă din stadiul de MVP, indiferent cat de puțin.Este cea mai bună validare a business-ului. Dacă ești validat în piață merită să mergi mai departe. Vei găsi soluții pentru restul problemelor. Vei găsi chiar și finanțare…dacă o să mai ai nevoie…

Ah, și ar mai fi ceva: nu pierde timpul!
La treabă!

Sorel Radu, The Coach
sorel.radu@gmail.com
www.welcomechange.ro

1 comentariu
    Adi Gârleanu

    Scurt și la obiect.
    Informații foarte valoroase.
    Mai ales zilele astea 🙂

Adaugă un comentariu
Numele tau *
Email *
Mesajul tău