Andrei Voicu
string(69) "http://www.guerrillacamp.ro/wp-content/uploads/2018/07/logo_dacia.png"
Luat sub aripa sa de:
Aprecieri
581
ITI PLACE DE ACEST BIBAN?
ARATA-ti SUSTINEREA
Swip
Prima platforma de negocieri colective utilitati

Swip.ro

In ultimii 10 ani, piata de energie electrica a trecut printr-un proces greoi de liberalizare, ce se va incheia la 31 decembrie 2017. In esenta, aceasta liberalizare presupune trecerea de la un regim reglementat de setare a preţurilor la un sistem concurential, intrarea in piata a unor jucători noi precum si iesirea din amorţire a jucătorilor consacrati. Acestia din urma obisnuiau sa deţina monopoluri regionale pentru furnizarea de energie iar acum sunt fortati sa se adapteze la noile realitati din piata. Pentru consumatorii individuali piata concurentiala reprezinta oportunitatea de a avea mai mult control asupra cheltuielilor lunare cu utilitatile. Cu alte cuvinte, acestia isi pot alege in mod liber furnizorul care le ofera cea mai buna oferta de valoare.

De ce?

Swip este un antreprenoriat romanesc, care s-a nascut in contextul acestei liberalizari, prin observarea lipsei de informare a consumatorilor casnici privind noile conditii de piata si a lipsei de reprezentare si putere de negociere a consumatorilor individuali in fata furnizorilor de electricitate. In acelasi timp, am identificat provocarea furnizorilor consacrati de a castiga cota de piata in regiunile in care nu au operat pana recent - intensificarea marketingului traditional a rezultat in achizitii marginale de noi clienti.

Cum functioneaza?

Swip isi propune sa reuneasca consumatorii individuali (B2C, respectiv B2B) sub aceeasi umbrela si sa negocieze de la egal la egal cu marii furnizori. Datorita puterii colective de negociere, Swip reuseste intr-un mod simplu sa obtina un pret mai avantajos. Cum facem asta mai exact? Avem o platforma in care consumatorii isi introduc detaliile si ne dau dreptul sa negociem pentru ei. Dupa colectarea unui numar semnificativ de consumatori, organizam o licitatie, iar furnizorii de energie pot concura pentru portofoliul de clienti. Furnizorul care ofera pretul cel mai mic pentru intreg portofoliul castiga licitatia, iar oferta castigatoare este prezentata consumatorului pentru incheierea contractului. In final, consumatorul primeste un pret mai mic decat ar fi obtinut singur, furnizorul castiga usor un portofoliu mare de clienti, iar Swip primeste din partea furnizorului castigator un comision standard pentru fiecare contract semnat. Ideea s-a nascut dintr-o discutie intre 4 prieteni la o bere, dar am descoperit ulterior ca modelul de business a fost implementat cu succes in tari precum Belgia, Franta, UK, Germania, Australia si nu numai. Dar da, este un first in Romania. Asa cum am observat si in modelele de succes din alte tari, ariile de diversificare pentru viitor sunt largi, atat din punct de vedere al segmentului tinta pe care sa-l targetam (B2C, B2B), cat si din punct de vedere al produselor pentru care sistemul de negociere colectiva poate functiona. Astfel, pe termen mediu, urmarim extinderea portofoliului de produse prin introducerea carburantului, telefonie mobila si asigurari precum si extinderea portofoliului de clienti prin adresarea segmentului de IMM-uri. Multumim pentru timpul acordat si suntem nerabdatori sa primim orice feedback sau sugestie. Toate bune, Andrei Voicu
JURNAL SAPTAMANAL SWIP #4 “De ce o factura mai mica cu cativa lei?”

Pentru ca ne-am propus sa organizam negocieri lunare pentru consumatorii casnici, saptamana aceasta am demarat ...

de: Andrei Voicu Vezi articol
JURNAL SAPTAMANAL SWIP 16-22 IULIE

O noua saptamana in Guerrilla Camp! A fost o saptamana plina si cu multe treburi pe cap. Ce am facut mai exact? As it ...

de: Andrei Voicu Vezi articol
JURNAL SAPTAMANAL SWIP 9-15 IULIE

Tocmai ce am inchiat saptamana 2 din CAMP. Lucrurile incep usor, usor sa se contureze si ...

de: Andrei Voicu Vezi articol
Jurnal Saptamanal Swip 2-8 iulie

  *"Prima saptamana in Guerrilla CAMP a inceput pentru Swip.ro. Biroul este genial! Avem tot ce ne puteam dori. ...

de: Andrei Voicu Vezi articol